Bestilling og oppsigelse

Her finner du alt du trenger å vite om bestilling og oppsigelse, enten du ønsker å bytte strømavtale, skal flytte, eller vil si opp. 

Mor og barn som ser på en smarttelefon i senga

Vil du bytte strømavtale?

Hvis du allerede er kunde hos oss, og ønsker å bytte fra en av våre gode strømavtaler til en annen, er det to måter å gjøre dette på:

  • Logg inn på Min side eller i appen vår. Under "Avtaler" kan du klikke på "Bytt strømavtale" og enkelt velge strømavtalen du vil bytte til.
  • Hvis du av en eller annen grunn ikke får logget inn, kan du bytte strømavtale ved å bestille avtalen gjennom vårt vanlige bestillingsløp. Din gamle avtale vil avsluttes automatisk når den nye trer i kraft. Se alle våre gode strømavtaler her.
Bytt strømavtale på Min side

Er du ikke Fortum-kunde? Bestill strømavtale på nettsiden vår her.

Skal du flytte?

Du kan ta med deg strømavtalen din, uansett hvor du flytter i Norge.

Rent formelt må du si opp avtalen i din nåværende bolig, og bestille på nytt der du flytter inn. Dette hjelper vi deg med og ordner også det praktiske med din netteier.

Les mer om flytting

Oppsigelse

Først av alt; de fleste trenger ikke å si opp strømavtalen.

Dersom du vil bytte til en annen strømavtale, så avsluttes den du har fra før automatisk når en ny avtale trer i kraft. Husk å sjekke om du har en avtale med bindingstid, før du eventuelt bytter til noe annet.

Ta gjerne kontakt med oss dersom du er usikker på hvilken avtale som passer best for ditt strømforbruk.

Om du skal flytte utenlands, eller til et borettslag der du ikke selv kan velge strømavtale, kan du avslutte avtalen din. Du sier da også opp eventuelle tilleggstjenester.

Kontakt vår hyggelige kundeservice på telefon 21 49 49 49 eller send oss en e-post.

21 49 49 49

E-post

Bytte strømleverandør

Hvis du skal bytte til en annen strømleverandør trenger du ikke si opp avtalen din hos oss. Din nye leverandør sier opp avtalen automatisk når din nye avtale trer i kraft.

Fullmaktsskjema

Skal du bestille, avslutte eller endre avtalen til noen andre enn deg selv, trenger du å få fullmakt fra vedkommende. Dere kan bruke fullmaktsskjemaet vårt eller en annen type fullmaktsskjema. Send oss et ferdig utfylt skjema så hjelper vi dere med det dere trenger.

Fullmaktsskjema

Bestillingsskjema

Å bestille strøm digitalt er den mest effektive løsningen.

Digitalt bestillingsskjema

Angrerett

Du har 14 dagers ubetinget angrerett.

Angreskjema

Kundeservice for strømkunder

Kundeservice er åpent på hverdager 8–16 og hjelper deg med alle spørsmål du har om strøm.

Som kunde hos Fortum har du hele tiden tilgang til våre viktigste kundetjenester ved å logge inn på Min side eller i appen vår for iPhone og Android.