Erstatning fra din forsikring
Trygg hverdag gjelder fra den datoen vi har registrert deg som forsikringskunde. Dersom du ikke har en aktiv strømavtale med Fortum, vil forsikringen gjelde fra den samme datoen som strømavtalen din starter. Du kan søke om erstatning etter 30 dager sammenhengende sykemelding, arbeidsledighet eller sykehusinnleggelse, men du får erstatning fra første dag. Dersom første dag for sykemelding, arbeidsledighet eller sykehusinnleggelsen er før du tegner forsikring kan du ikke søke om erstatning.
Minimumsbeløpet som utbetales per måned er 3000 kr selv om din strømregning for den aktuelle perioden er lavere. Om din strømregning er lavere enn 3000 kr utbetales restbeløpet direkte til deg. Om din strømregning er høyere enn 3000 kr dekker vi hele regningen. Får du en felles regning for strøm og nettleie fra Fortum, dekker vi nettleiekostnadene også.
Du kan få dekket utgifter for strøm i inntil fire måneder over en 12 måneders periode.
Slik gjør du om du behøver å benytte forsikringen din
Har du behov for å benytte deg av forsikringen er det enkelt. Du har 12 måneder på deg til å søke om erstatning. Kravet skal meldes til Skadeservice. Din sak behandles av AmTrust som er forsikringsselskapet som står bak forsikringen.
Strømfakturaen din vil reduseres med erstatningsbeløpet du er berettiget til. Dersom erstatningsbeløpet er høyere enn fakturabeløpet, utbetaler vi det resterende til deg.
Dette betyr at dersom erstatningsbeløpet er 3000 kroner og strømfakturaen din er på 1250 kroner, blir erstatningsbeløpet først avregnet mot strømfakturaen. Restbeløpet på 1750 kroner utbetales direkte til deg og gir deg økonomisk trygghet når du trenger det som mest.
Hvordan melde skade?
Har du behov for å melde skade, gjør du det på vår skademeldingsportal: fortum.skadeserviceportal.no.
Meld skade